A filmkészítés – s ez az amatőr filmesek körében is közismert – sok olyan részletkérdésből áll, amelynek ismerete nélkül nehéz jó, különösen pedig művészi filmet készíteni.
Már a tervezéskor sem lehet közömbös, hogy például fekete-fehér vagy színes nyersanyagra forgatunk – hogy esetleg csak színes betétet tervezünk a filmbe, hiszen a szín nemcsak a környezet, helyszín, de a berendezés, a kellékek és ruhák kiválasztására is hatással lehet. Tudnunk kell, hogy milyen arányban forgatunk külsőben illetve belsőben. Hogy hol, mikor, mennyi színes beállításunk lesz; vajon a nagy távolságok éles és világos képfogalmazásához alkalmas-e A témafeldolgozás, forgatás-világítás, laborálás, a helyszíni és utószinkron-hangfelvétel, a vágás-feliratozás: megannyi elengedhetetlenül fontos részlete a filmkészítésnek, s a megfelelő eszközök: jó felvevőgép, a szükséges optikák, a lámpakészlet, a vágóasztal, a hangosítási felszerelések biztosítása nélkül a témafeldolgozás nem lehet hatásos. Eszerint a filmkészítés – ha egy személy az alkotó, ha több taggal számolhat a forgatócsoport – filmírói, rendezői, operatőri, laboráló-, vágó- és hangosító munkákra oszlik. Ezek egy része technikai, manuális jellegű, de például lehet művészi az operatőré vagy a vágóé, sőt a hangösszeállítóé is, ha a film hatását egy-egy jó ötlettel segítik növelni.
MŰVÉSZET / Film kategória termékei
Papp János, Raffay Anna: Fény-árnyék a keskenyfilmben
Kiadás:
Budapest, 1972
Kiadó:
Kategóriák:
Sorozat:
Terjedelem:
99 p.
Kötésmód:
papír