"Mindketten azért lettünk közgazdászok, mert elméleti képzettségünket arra akartuk használni, hogy jobban megértsük a társadalom működését. Amikor szakmai pályafutásunkat megkezdtük, az információgazdaság, a technológiai változások, a játékelmélet és a versenystratégia gyorsan bővülő kutatási területek voltak. Nagy szerencsénkre mi is hozzájárulhattunk e területek fejlődéséhez. Nem képzeltük, hogy húsz évvel később az információs forradalom kellős közepén találjuk magunkat. Ami kezdetben egyetemi - elsősorban kutatói és publikációs - munka volt, hamarosan előadások tartásával, tanácsadói és szakértői munkával, állami megbízásokkal, sőt dékáni kinevezéssel bővült. Miután kiléptünk az egyetem kapuján, gyakran hallottuk azt a vádat, hogy a közgazdaságtannak nem sok haszna van a mai világban. Először elképedtünk e panaszok hallatán, mert gyakran éppen azoktól az emberektől kaptuk, akik tanácsért fordultak hozzánk. Később megfejtettük a rejtvényt: a panaszok a klasszikus közgazdaságtannak szóltak, amelyet a legtöbben az iskolában tanultak, és amely a kínálati és a keresleti görbéket, valamint a mezőgazdasági áruk piacához hasonló, tökéletes versenypiacokat állította a középpontba. Ezzel egyet kellett értenünk: annak a gazdasági vezetőnek, aki új szoftvert dob piacra, vagy elindítja egy folyóirat online változatát, a kínálati és keresleti görbék nem sok segítséget adnak. Mi azonban tudtuk, hogy a közgazdaságtani munkák jelentős része közvetlenül is érinti az információs gazdaság napi kérdéseit. Végül rájöttünk, hogy ügyfeleink és barátaink komolyan érdeklődnek számos olyan téma iránt, amelyekről kollégáinkkal együtt már évek óta publikáltunk, de az oktatásba még nem kerültek be. Az üzletemberek azt akarták tudni, hogyan kell az árakat a különböző fogyasztói csoportokra szabottan megállapítani, hogyan kell információs termékekből termékvonalat vagy termékcsomagot tervezni, hogyan kell a szellemi tulajdonnal gazdálkodni. Tudni akarták, hogyan védekezzenek a lekötés (lock-in) ellen, illetve hogyan használják ki, amikor lehetséges."
GAZDASÁG / Gazdaság vegyes kategória termékei
Carl Shapiro, Hal R. Varian: Az információ uralma. A digitális világ gazdaságtana
Kiadás:
Budapest, 2000
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
383 p.
Kötésmód:
karton
ISBN:
9637910743