Karácsony és Kodály a néplélektani megközelítés jegyében a pedagógia és antropológia között rejtett közös keretet teremtett, és ez a keret tanítványaik révén is életképesnek bizonyult a hivatalos pedagógia körein belül és kívül, de e modell általános érvényét bizonyítja Németh László pedagógiájának sikere is, még ha tárgya folytán másképp is jutott ez érvényre. Szellem, lélek és az anyagi világ egysége, hármasságában is egységes antropológiai vállalkozás: az ontológiai helyreállítás pedagógiája. Egy közösség sorsa áll vagy bukik rajta, de nyertesei mindig személyek, a tanítványok. Minden tanítvány mikrokozmosz, test, lélek és szellem egysége. De ahogy a néhai bölcselő ránk hagyta: ami lent van, az megfelel annak, ami fent van, és ami fent van, az megfelel annak, ami lent van, hogy az egyetlen varázslatának műveletét végrehajtsd – ezért Karácsony Sándor, Kodály Zoltán és Németh László antropológiája kozmológiai feladat. Így voltak ők a nevelés kozmológusai egy közösség, és a szeretet szolgálatában. (Lázár Imre)
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
A nevelés kozmológusai. Kodály Zoltán, Karácsony Sándor és Németh László megújító öröksége
Szerkesztő:
Kiadás:
Budapest, 2015
Kiadó:
Károli Gáspár Református Egyetem Hittudományi Kara L'Harmattan
Kategóriák:
Terjedelem:
263 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9789634140092