„Gyarapodó pedagógiai irodalmunk olvasógyakorlatokat eddig még nem ismer. Nem is igen tudunk olvasni, mint azt másutt kifejtettem. Pedig a zeneértéshez közelebb visz a kótaolvasás, mint az operabérlet vagy népszerű zeneesztétika. Derék hangszertanítóink is kezdik belátni, hogy az olvasnitudás nem jön meg magától, hangszertanítás közben, mint eddig hitték. Bizony azt külön kell tanulni hangszerjátszónak, énekesnek egyaránt. Viszont meg is lehet rá tanítani minden épkézláb gyermeket.[…]
A „333” szerény kezdete lett egy tekintélyes pedagógiai irodalomnak. Sokan belőle tanultak meg kottát olvasni. Még többen tanultak volna, ha több tanító ismeri föl a szolmizált kiadás hasznát, és párhuzamosan használja a kettőt. Mert nincs jobb gyakorlat, mint írásban, majd élőszóban áttenni a kottát betűre és viszont. Ennek megkönnyítésére készült jelen kiadás. A kottából énekeljük szolmizálva, a szolmizáltból ABC névvel, mindig más megadott hangnemben, de mindig a valódi magasságban, ha C-t mondunk, az valóban C legyen.
Így lehet abszolút hallásra is nevelni. Zeneértővé pedig csak aktív zenei tevékenység tehet, puszta zenehallgatás magában nem elég.” Kodály Zoltán
MŰVÉSZET / Zene kategória termékei
Kodály Zoltán: 333 olvasógyakorlat. Bevezető a magyar népzenébe
Kiadás:
Budapest, 1951
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
61 p.
Kötésmód:
fűzött
tartalom:
leírás:
Hátsó borítója hiányzik.